Απολογισμός

Ο πρόεδρος του ΙΠΕ Αντώνης Ποταμίτης, κηρύσσοντας εκ μέρους του ΔΣ την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου, και αφού έδωσε συνοπτικά αλλά περιεκτικά το πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων στην εποχή μας, επεσήμανε τον καθοριστικό αλλά και κρίσιμο ρόλο του τομέα των πωλήσεων στην αναπτυξιακή πορεία των επιχειρήσεων,. Το στέλεχος των πωλήσεων καλείται να περάσει μέσα από νέες και άγνωστες ατραπούς για να φτάσει σε μια επιτυχημένη πώληση, έχοντας στο μυαλό του ότι πέρα από τα απτά οικονομικά αποτελέσματα, οφείλει να συμβάλει και στη βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησης. Η διαρκής εκπαίδευση και η σωστή ενημέρωση αποτελούν αναγκαία συνθήκη για την ενδυνάμωση των απαιτούμενων δεξιοτήτων και πέρα από την ατομική θέληση. Οι οι επιχειρήσεις οφείλουν να πράξουν ό,τι πρέπει για την ενίσχυση των τμημάτων πωλήσεων, ενώ τα στελέχη των πωλήσεων πρέπει να φροντίσουν να αντιληφθούν τι συμβαίνει όχι μόνο στο παρόν, αλλά και τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον, καθώς είμαστε στην εποχή όπου μόνο οι τεχνικές πωλήσεων δεν αρκούν ως δεξιότητες για την επιτυχία. Στη συνέχεια ο κύριος Ποταμίτης ανέπτυξε τις δράσεις του ΙΠΕ και κάλεσε τα μέλη του Ινστιτούτου να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων του και τα μη μέλη να συνεργαστούν για ένα καλύτερο αύριο στον κόσμο των πωλήσεων.

Η ολιστική ανάπτυξη των εργαζομένων ώστε οι επιχειρήσεις τους να προσφέρουν στους πελάτες τους τα προϊόντα και της υπηρεσίες της επόμενης γενιάς ευημερώντας στον 21ο αιώνα ήταν το θέμα της ομιλίας του keynote speaker Dr. Bill Guillory, Founder of Innovations International. Πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Bill, γνωστός ομιλητής διεθνούς επιπέδου, ανέλυσε τις 3 δεξιότητες του quantum thinking: Personal Mastery: το οποίο επιτυγχάνει κάποιος εφόσον είναι οραματιστής, πρόθυμος να αναλάβει ρίσκα, έχει ευρύτητα σκέψης, δημιουργικότητα, σε βάθος κατανόηση, ενσυναίσθηση και συμπόνια για όλα τα ανθρώπινα όντα. Mastery of Context: που είναι η ικανότητα να βλέπει κάποιος το σύνολο των θεμάτων. Intuition: που είναι η ικανότητα αυθόρμητης απόκτησης γνώσεων με πρόσβαση στην εσωτερική πηγή σοφίας, δηλαδή ενδοσκόπηση. Κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων κοινού δηιουργήθηκε ένα μικρό πάνελ συζήτησης με συντονιστή τον Νεκτάριο Νώτη, Δημοσιογράφο και Founder at Notice Content and Services, και συμμετέχοντες τους: Περικλή Κανέλλο, Executive Director, Business Segment της Wind, Γιάννη Σφακιανάκη, CEO της Segafredo, Νίκο Φλίγκο, Γενικό Διευθυντή Εμπορικών Λειτουργιών της Παπαστράτος και Δήμητρα Μπρακατσέλου, Γενική Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Στο δεύτερο μέρος του συνεδρίου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τρεις εξαιρετικές παρουσιάσεις από εξέχοντα στελέχη της αγοράς. Η παρουσίαση του Μάκη Παπαταξιάρχη, Διευθύνοντος Συμβούλου στη Janssen, Johnson & Johnson Pharmaceutical Companies, Προέδρου του PhRMA Innovation Forum και Προέδρου του AmCham Pharmaceutical Committee, αποτελείτο από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος με τίτλο «The Neuroscience of Leadership & management», o ομιλητής τεκμηρίωσε το πώς αλλάζουν ο τρόπος σκέψης και δράσης όπως και τα είδη συμπεριφοράς με βάση τη νευροεπιστήμη. Στο δεύτερο μέρος με τίτλο «Leadership: lessons from the ancient Greece» ο κύριος Παπαταξιάρχης συνδύασε με χειμαρρώδη λόγο παραδείγματα ηγεσίας από την Αρχαία Ελλάδα με βασικά χαρακτηριστικά του σύγχρονου ηγέτη καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι για να καλλιεργήσουν φιλοδοξίες θα πρέπει να αντλούν από κάπου έμπνευση και το βασικότερο ότι οι ηγέτες δεν γεννιούνται αλλά εξελίσσουν τον χαρακτήρα τους με ηγετικές δεξιότητες και ένας από τους βασικότερους στόχους τους πρέπει να είναι να δημιουργήσουν την επόμενη γενιά ηγετών.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος Χάρης Μπρουμίδης στην ομιλία του με τίτλο «Be a Game Changer in a Disruptor’s World» ανέλυσε τα χαρακτηριστικά των disruptors και μοιράστηκε με τους συνέδρους την εμπειρία του έχοντας ζήσει και εργαστεί σε διαφορετικές αγορές και έχοντας μάθει πολλά για την προσωπική εξέλιξη, την επιτυχία, αλλά και την ανατροπή. Με βάση αυτά ο κύριος Μπρουμίδης έδωσε τα βασικά tips που συνοψίζονται ως εξής: have  an incredibly bold vision, play offence, put customers first, skate where the puck will be, leverage exponential tech, embrace failure, build teams and opt for co-creation, focus on soft skills, disrupt yourself. Τελευταία οδηγία του επιτυχημένου μάνατζερ «είναι σημαντικό να “προκαλείτε” τον ίδιο σας τον εαυτό να κάνει την ανατροπή».

«The Post-Digital Era is Upon Us» επεσήμανε ο Δρ. Γιωργής Κριτσωτάκης, Επικεφαλής του Τμήματος Management Consulting της Accenture. Με βάση μελέτες και ευρήματα ερευνών ο κύριος Κριτσωτάκης ανέλυσε πώς οι νέες τεχνολογίες επιτρέπουν στις επιχειρήσεις όλων των κλάδων να κατανοούν τους πελάτες τους σε μεγαλύτερος βάθος, να διαθέτουν περισσότερα κανάλια προσέγγισης, επικοινωνίας και διάδρασης και παράλληλα να τους δίνουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν τα οικοσυστήματά τους με νέους εταίρους. Τόνισε ότι στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία, οι ψηφιακές τεχνολογίες και συνολικά ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά εισιτήριο εισόδου στην αναδυόμενη μετα-ψηφιακή εποχή, η οποία χαρακτηρίζεται από ρευστές προσδοκίες και απαιτήσεις εκ μέρους των πελατών/καταναλωτών. Και τέλος έδωσε τρόπους με τους οποίους οι Πωλήσεις μπορούν να αναλάβουν ρόλο ενορχηστρωτή και να οδηγήσουν τις εξελίξεις.

Στο πάνελ με τίτλο «Business Information & Intelligence Reporting: Trends» που ακολούθησε οι Μιχάλης Μπούσιας, Εκδότης, BOUSSIAS COMMUNICATIONS, Ευάγγελος Παπαλιός, Εκδότης, DIRECTION BUSINESS NETWORK και Γιάνννης Παπαδογιάννης, Δημοσιογράφος και Διευθυντής, businessdaily.gr με συντονιστή τον Δημήτρη Κωνσταντέλλο, Communication & Public Affairs Advisor κατέθεσαν οι απόψεις τους για το μέλλον του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου της κλαδικής επικοινωνίας.

Με την τελευταία παρουσίαση του συνεδρίου ο Κωνσταντίνος Χαραντινιώτης, Wellness Mentor & Coach, NLP Master Coach με μια παρακινητική ομιλία με τίτλο «Αυτοφροντίδα: Η δύναμη για επιτυχία» βοήθησε τους συνέδρους να συνειδητοποιήσουν ή/και να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τι πραγματικά είναι σημαντικό για τον καθένα και με ποιους τρόπους μπορεί να ενισχύει την ενέργειά του. Ο κύριος Χαραντινιώτης τόνισε ότι όταν κάποιος επενδύει στην αυτοφροντίδα ως στρατηγική για την επίτευξη των στόχων του, τότε όλα θα γίνουν πιο εύκολα, πιο απολαυστικά και πάνω απ’ όλα επιτυχημένα.

Το συνέδριο έκλεισε ο Πρόεδρος του ΙΠΕ Αντώνης Ποταμίτης ευχαριστώντας από καρδιάς τους συνέδρους, τους ομιλητές και τους χορηγούς της διοργάνωσης και ανανεώνοντας το ραντεβού με όλους για το 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων του 2020.

Τους ομιλητές και το πάνελ συζήτησης παρουσίασαν οι Κώστας Βαλκάνας, Μέλος ΔΣ του ΙΠΕ και Project Leader του συνεδρίου, Γιώργος Ευσταθόπουλος, Αντιπρόεδρος ΔΣ του ΙΠΕ, Ηλίας Πολυχρονόπουλος, Γενικός Γραμματέας ΔΣ του ΙΠΕ και Εφη Μπόνη, Operations & Communication Manager του ΙΠΕ.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου κληρώθηκε η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για μία εβδομάδα, προσφορά του Χρυσού Χορηγού Leaseplan, με νικήτρια τη Μαριλένα Παππά, Communications and PR Manager της BOUSSIAS COMMUNICATIONS.

Το συνέδριο υποστήριξαν χορηγικά και με εξαιρετική παρουσία στο φουαγιέ της διοργάνωσης οι εξής εταιρείες:

  • Platinum Χορηγός η WEST SA.
  • Χρυσοί Χορηγοί: Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Cosmote, Cosmote e-Value, LeasePlan, ΟΠΑΠ.
  • Χορηγοί: Beiersdorf, Cisco, Elpedison, Entersoft, Α.Ισμαήλος-Mercedes Benz, Παπαστράτος, Unilever Food Solutions,
  • Υποστηρικτές: Allianz, CQS, DHL, Elvida Foods, ICAP,
  • Χορηγός Σκηνικών το Praktiker,
  • Learning Partner η Humanis HR Consulting,
  • Χορηγός Εκτυπώσεων η Angelakis Digital,
  • Χορηγοί Τροφίμων & Ποτών: Alfa Ζύμη, Elvida Foods, Evlogia, Nestle Fitness, LOUX, Olympos Super Spread, Segafredo, Semeli, Starbucks
  • Χορηγός pre-conference cocktail το Δειπνοσοφιστήριον.

Τη διοργάνωση επικοινωνιακά στήριξαν οι: AdBusiness, Boussias Communications, BnB Daily και FnB Daily, ΕΠΙΧΕΙΡΩ, Euro2Day, Law&Order, Media Matrix, H ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ και naftemporiki.gr, ενώ χορηγός digital υπηρεσιών ήταν η Ελληνική Εταιρεία Διαδικτύου (ΕΛΕΔ).

Φωτογραφίες, βιντεροσκοπημένες ομιλίες και παρουσιάσεις των ομιλητών θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του συνεδρίου.